Hastanelerdeki hizmet hastaların iyileşme süreci açısından oldukça önemlidir. Hastaneler dijitalleşme süreçlerinden geçerken, en çok kullanılan cihazlardan birisi de hemşire çağrı sistemleridir. En basit anlatımla hastanenin çeşitli yerlerine yerleştirilmiş olan butonlara basıldığında hastane görevlilerine gerekli yerlere veya kişilere haber verilmesini sağlar.
Hemşire çağrı sistemleri sadece hastanelerde değil evde bakım yapılan hastalar içinde kullanılmaktadır. Özellikle belirli oranda felçli hastalar ve konuşma yetisini kaybetmiş insanlara evde bakılma durumu olursa, hemşire çağrı sistemi kullanılabiliyor. Evlere nazaran hastanelerdeki hemşire çağrı sistemleri oldukça yoğun kullanılır ve evlerdeki sistemden farklı olarak çokludur. Evde bir hastadan çağrı alınırken, hastanelerde belki 5.000 belki de 10.000 hastanın hemşire çağrısının haberleşmesi sağlanmaktadır.
Hemşire Çağrı Sisteminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Hemşire çağrı sisteminde oluşabilecek bir arıza tüm hastanenin hemşire akışını sekteye uğratabilir. Bu sebepten ötürü bu tarz hassas öneme sahip sistemlerin daima bakımlarının yapılması gerekir.
Bakım esnasında kontrolü sağlanan ilk komponent sistemin gösterge panelidir. Gösterge paneli en az 4 haneli ve aynı anda en az 5 çağrıyı gösterebilecek özellikte olmalıdır. Kısaca cihazlar arasındaki haberleşme kontrol edilir. Sonra da haberleşme esnasındaki öncelikler kontrol edilir. Yani bir hasta acil çağrı yaptığında sistem söz konusunu hastayı öncelikli olarak gösteriyor mu kontrol edilir. Sistem en fazla 15 çağrıyı hafızasında sıralı olarak tutabilir ve silinen çağrı yerine öncelikli hafızasındaki çağrı gelmelidir.
Bunların yanı sıra sistemteki sesli ve ışıklı uyarı sistemleri kontrol edilir. Çünkü panel üzerindeki sesli ve ışıklı uyarıcılar tam çalışabilmeli ki hemşireler iş önceliğini belirleyebilsin ve dikkatlerinden hastalar kaçmasın. Çağrı paneli hemşirenin masasına yakın ve görüş alanında olacaktır. İstenirse bakım anında yer değişikliği de yapılabilir. Sistem üzerindeki işleyiş kontrol edilir ve testler yapılır. Teste tabi olarak sistem üzerinden yapılan tüm hemşire çağrıları dahil olabilir. Bu çağrılar acil kod çağrıları, konsültan doktor çağrılarının oda ve yatak bilgileri, çağrı tipleridir ve sistem bu çağrıları sesli ve görsel olarak bildirmelidir.
Hemşire Çağrı Sisteminin Bileşenleri Nelerdir?
Hemşire çağrı sistemi dört ana bileşenden oluşmaktadır. Bileşenlerden birincisi çağrı panosudur. Çağrı panosunda hemşire hangi odadan nasıl bir çağrı geldiğini görmektedir. Servislerde bulunan oda, yatak, tuvalet, banyo ve kapı üstü koridor lambası gibi bölümlerden yapılan çağrılar pano ekranında ayrıntılı olarak gösterilebilmelidir.
Sistemin diğer bileşenleri ise yatakbaşı, banyo ve tuvalet çağrı ünitesidir. Pano üzerinde çağrı adresi yanında yataktan yapılan çağrılarda kırmızı, WC ve banyodan yapılan çağrılar sarı ışıkla, hemşire odada bilgisi yeşil ışıkla gösterilmelidir
Sistemin bir diğer bileşeni ise çağrı santral sunucusudur. Sunucu üzerinden hastalar sistemle bağlantı kurar ve hemşireler bu sayede çağırabilir. Ayrıca sunucu üzerinden çağrı bilgileri PC'ye aktarılabilmeli, web tabanlı yazılım ile çağrı durumları ile ilgili ayrıntılı rapor alınabilmelidir. Hemşire Çağrı Sistemi Yazılımı, hemşire deskindeki hastane bilgisayarına kurulacaktır
Sistemin son bileşeni ise personel akıllı kartlarıdır. Bu kartlar sayesinde hangi hastaya hangi hemşirenin baktığı ve müdahale ettiği sistem üzerinden görüntülenebilir. Alınan raporları ayrıntı vermek için bu kartların kullanılması şarttır.
En Uygun Hemşire Çağrı Sistemi Bakım Onarım Fiyatları
En uygun fiyat avantajları ile hemşire çağrı sisteminizin bakımını ARV Group’a emanet edebilirsiniz. Uzman ekibimiz sayesinde ani arıza durumlarında hızlıca müdahale edebilir. Periyodik bakım durumunda ise sistemi daha uzun ömürlü hale getirebiliriz. Sizlerde uygun fiyat avantajlarını yakalayarak hemşire çağrı sisteminizin bakımını yaptırmak isterseniz müşteri temsilcilerimizle görüşüp randevu alabilirsiniz.